Stihovi uz ilustraciju odličan su poticaj za sklop aktivnosti na temu "Zdravlje - Čiste ruke, manje muke"*. Osobno sam ih iskoristila kao uvod prije izvođenja eksperimenata "Kako se bakterije šire rukama" te "Reakcija prljavštine na sapun". Prije čitanja stihova razgovarali smo o bakterijama: zašto su opasne, gdje se sve nalaze, možemo li ih vidjeti golim okom i sl. Kada u učenje uključimo što više osjetila, osim što će djeci biti zabavnije čime i njihov interes traje duže, učenje se odvija na višoj kognitivnoj razini. Iz tog razloga, izradila sam ilustracije stihova jer na taj način djeca povezuju riječi sa slikama, a dodamo li i pokkret, kinestetički. Koristeći ilustracije, čitanje će biti poticajno uključimo li i dijete u čitanje. Nakon što prvi put pročitate stihove, predlažem da ponovite čitanje i aktivno uključite djecu postavljanjem različitih poticajnih pitanja, kao npr.:
- "Što misliš kako izgledaju bakterije?"
- "Zašto su bakterije "zločeste bubice"?"
- "Jesu li bakterije velike ili male i možemo li ih mi vidjeti?"
- "Koliko bakterija vidiš na slici? Hajdemo ih zajedno prebrojati....."
- "Što bakterije vole/Gdje se vole zadržavati?"
- "Što bakterije ne vole/Što to ubija bakterije?"
- "Kada je sve potrebno prati ruke?"
- "Kako se ruke pravilno peru?"
- "Kako se sve možemo boriti sa bakterijama?" i sl.
Pravilno pranje ruku djeci možete demonstrairati uz pokret i pjesmicu "Ovako se ruke peru" ( na melodiju pjesmice "The Wheels on the Bus"). Pjesmica traje oko 20-ak sekundi što je dovoljno za temeljito pranje ruku jer djeca još uvijek nisu sposobna poimati vrijeme pa im pjevušenje tih stihova dok peru ručice daje okvirno vrijeme potrebno za temeljije i učinkovitije pranje ruku.
- krema za ruke
- šljokice.
- tanjur, lavor ili neka plića posuda....
- voda
- papar u prahu
- tekući sapun