17. travnja 2020.

Sklop aktivnosti: Čiste ruke - manje muke




Edukativne stihove "ČISTE RUKE MANJE MUKE"sa ilustracijama pogledajte OVDJE.

Stihovi uz ilustraciju odličan su poticaj za sklop aktivnosti na temu "Zdravlje - Čiste ruke, manje muke"*. Osobno sam ih iskoristila kao uvod prije izvođenja eksperimenata "Kako se bakterije šire rukama" te "Reakcija prljavštine na sapun". Prije čitanja stihova razgovarali smo o bakterijama: zašto su opasne, gdje se sve nalaze, možemo li ih vidjeti golim okom i sl. Kada u učenje uključimo što više osjetila, osim što će djeci biti zabavnije čime i njihov interes traje duže, učenje se odvija na višoj kognitivnoj razini. Iz tog razloga, izradila sam ilustracije stihova jer na taj način djeca povezuju riječi sa slikama, a dodamo li i pokkret, kinestetički. Koristeći ilustracije, čitanje će biti poticajno uključimo li i dijete u čitanje. Nakon što prvi put pročitate stihove, predlažem da ponovite čitanje i aktivno uključite djecu postavljanjem različitih poticajnih pitanja, kao npr.:


  • "Što misliš kako izgledaju bakterije?"
  • "Zašto su bakterije "zločeste bubice"?"
  • "Jesu li bakterije velike ili male i možemo li ih mi vidjeti?"
  • "Koliko bakterija vidiš na slici? Hajdemo ih zajedno prebrojati....."
  • "Što bakterije vole/Gdje se vole zadržavati?"
  • "Što bakterije ne vole/Što to ubija bakterije?"
  • "Kada je sve potrebno prati ruke?"
  • "Kako se ruke pravilno peru?"
  • "Kako se sve možemo boriti sa bakterijama?" i sl.


Nakon pročitanih stihova, nastavili smo razgovor te, s ciljem poticanja razvoja spoznaje i usvajanje znanja o načinu širenja bakterija pa tako bolesti, te sprečavanju njihova širenja pravilnim pranjem ruku, izveli smo već spomenute eksperimente.

Pravilno pranje ruku djeci možete demonstrairati uz pokret i pjesmicu "Ovako se ruke peru" ( na melodiju pjesmice "The Wheels on the Bus"). Pjesmica traje oko 20-ak sekundi što je dovoljno za temeljito pranje ruku jer djeca još uvijek nisu sposobna poimati vrijeme pa im pjevušenje tih stihova dok peru ručice daje okvirno vrijeme potrebno za temeljije i učinkovitije pranje ruku.


EKSPERIMENT "KAKO SE BAKTERIJE ŠIRE RUKAMA"

Potrebno:
  • krema za ruke
  • šljokice.
Djeca sjede u krugu. Prvo dijete obilno namaže ruke kremom za ruke te mu se ruke posipaju šljokicama. Uputite djecu da zamisle da su šljokice bakterije. Sada se rukuje s djetetom s njegove desne ili lijeve strane i tako u krug. Bakterije, odnosno šljokice, će se lijepiti s ruke na ruku te će na kraju biti prisutne na rukama sve djece.




EKSPERIMENT "REAKCIJA PRLJAVŠTINE NA SAPUN "

Potrebno:
  • tanjur, lavor ili neka plića posuda....
  • voda
  • papar u prahu
  • tekući sapun


U vodu koju smo pripremili u plićoj posudi, dodati puno papra kako bi se prekrila cijela površina vode. Papar je prljavština, baš kao i ona na našim rukama. U sredinu kapnuti malo sapuna. U trenutku kada sapun kapne u vodu, prljavština će "pobjeći" i povući se u stranu te ostaviti čisto područje oko mjesta gdje je kapnuo sapun.

>U planiranju i realizaciji aktivnosti, uvijek nam je cilj stvaranje uvjeta za optimalan razvoj djeteta, odnosno poticanje cjelokupnog razvoja pa smo aktivnost završili likovnom aktivnošću "Bakterije na mojim rukama". Uputila sam djecu da vizualiziraju kako oni misle da bakterije izgledaju te da ih nacrtaju na obrisima svojih ruku.

*Budući da smo mi engleska skupina, odnosno da provodimo program ranog učenja engleskoga jezika, mi smo ove aktivnosti provodili na engleskome jeziku. Stihove sam prilagodila i pojednostavila kako bi tekst na engleskom djeci bio razumljiv i na razini njihova znanja. Stihove  možete pronaći OVDJE.

Više o aktivnostima na temu "Moje tijelo"




Nema komentara:

Objavi komentar