Ideju za aktivnost pronašla sam na web-u, a prošle godine u ovo doba provodila sam ju i u vrtiću s djecom. Aktivnost je super nastavak na aktivnosti istraživanja unutrašnjosti jajetaili čitanja slikovnice „Max je pronašao jaje“te sličnih aktivnosti na temu "Uskrs".
Za aktivnost je potrebno:
bijeli papir za crtanje
kolaž papir/novine/eko papir za jaje (prema dostupnosti i želji)
škare, ljepilo za papir (može i ljepilo od brašna, recept pogledajte OVDJE)
bojice/flomasteri,/pastele (prema želji)
Postupak:
Od kolaž papira izrezati veliko jaje (da prekrije veću površinu bijelog papira za crtanje).
Može se, a i ne mora, lagano ocrtati izrezano jaje na papiru kako bi se dobio okvir za crtanje. Ukoliko je jaje veliko, onda to i nije potrebno. Međutim, ako je jaje podosta manje od papira, onda ga je poželjno ocrtati kako bi se označilo područje unutar kojega će se crtati.
Prema vlastitoj želji, u ocrtanom jajetu, odnosno u sredini papira za crtanje, nacrtati životinju koja se liježe iz jaja.
Nakon što je crtež gotov, probušiti rupu u sredini izrezanog jaja od kolaža.
Rubove jajeta od kolaža premazati ljepilom te zalijepiti na papir tako da prekrije crtež, odnosno unutar iscrtanog područja.
Pričekati nekoliko minuta da se lijepilo osuši.
Kada se lijepilo osušile, pomozite trganjem papira/ljuske jajeta piletu/kornjači/zmiji i sl. izaći van.
Više o dobrobitima čitanja slikovnica i priča možete pročitati OVDJE, a u današnjem postu predložit ću neke od slikovnica i priča koje djeci čitamo u sklopu aktivnosti "Tko sve daje jaje". S obzirom da su knjižnice zatvorene, dala sam si malo truda te jednu od slikovnica, „Max je
pronašao jaje“, prevela i prilagodila u video formatu.
„Max je pronašao jaje“
Slikovnica se u originalu zove „Max Finds an Egg“, a namijenjena je za rano učenje engleskog jezika 1. stupnja. Slikovnicu možete gledati sa zvukom ili isključiti
zvuk i na glas je čitatu djetetu.
Slikovnica „Oda jajetu“, Zoran Pongrašić
Što je bilo prvo - kokoš ili jaje? Pitanje je koje oduvijek
potiče maštu i izaziva mnoge zanimljive rasprave. "Svatko na svoj način
odgovor nam daje. Čemu sva ta buka, galama i svađa? Iz jaja se uvijek novi
život rađa!" U ovoj slikovnici je sve razigrano, veselo i šareno, čak su i
slova različitih veličina i boja. A uz pomoć brojnih humorističnih crteža djeca
će moći upoznati razne životinje koje se legu iz jaja. Zanimljivo i veselo!
Slikocnica "Povuci i ... pogledaj! Koga će mama roditi?", Giovanna Mantegazza
Povuci i pogledaj koje će sve mame iz životinjskoga svijeta dobiti svoje mladunce iz snešenih jaja . . . Slikovnica na izvlačenje (sa slikama koje se mijenjaju) pogodna je za igru, otkrivanje i zabavno učenje, a namijenjena je najmlađima.
Slikovnicu možete naručiti i preko weba. Trenutno je na akciji, a ponudu pogledajte ovdjeOVDJE.
Slikovnica „Jaje“, Dick Bruna
Čije je jaje bijelo izgubljeno u travici? Koka kaže da je
njeno, pijetao da je njegovo, a tu su još maca i pjegavi psić koji radoznalo
obilaze oko jajeta. Kora je pukla i pojavilo se žuto, gladno pače. I koka, i
pijetao, i psić i maca pobrinuli su se da nahrane zbunjenoga mališana. Sada
pače više nije gladno, niti zabrinuto, jedino ga još zanima gdje bi moglo
zaplivati. Slikovnica slavnoga ilustratora Dicka Bruna, namijenjena najmlađim čitateljima.
“Ružno pače” je priča o nevoljama i patnjama malog labuda koji se greškom izlegao u pačjem gnijezdu. Odmah na početku je obilježen kao drugačiji i tu počinju svi njegovi problemi. Pače biva omalovažavano na razne načine i zlostavljano i zbog toga što nije vjerovao u sebe, misleći kako je bezvrijedan napušta pačje pleme. Priču prčitajte OVDJE.
Predložene slikovnice i priče odličan su uvod u aktivnosti istraživanja "Tko sve daje jaje", 1.dio ili kao poticaj prije likovne aktivnosti "Pomozi mi izaći" koju ću opisati u slijedećem postu. Uživajte u čitanju!
Dijete ima urođenu potrebu za istraživanjem jer tako uči o
svijetu koji ga okružuje. Iskustvo je jedan od najboljih načina učenja djeteta,
a na nama je da stvaramo uvjete za takvo učenje. Kako nam je Uskrs sve bliži, a
svi znamo da su ukrašena jaja, odnosno pisanice, jedan od simbola Uskrsa,
idealno je vrijeme za različite aktivnosti na temu „Jaje“. Danas ću vam
predložiti nekoliko koje i inače provodim s djecom u vrtiću, a ovdje ću ih
prilagoditi vama.
Jedna od takvih aktivnosti je i aktivnost istraživanja unutrašnjosti jajeta.
Istraživačko spoznajna aktivnost „Jaje“
Pokažete djetetu jaje i pružite mu ga u ruke da ga opipa,
istraži. Postavljajte djetetu poticajna pitanja poput:
„Kakvog je oblika/boje?“
„Je li jaje krhko ili čvrsto?
„Što se u jajetu nalazi?“
„Koje se životinje legu iz jaja?“ i sl.
Nakon kraćeg istraživanje vanjskog izgleda jajeta,
predložite djetetu da zajedno otkrijete što se u njemu nalazi. Možete vi ili
dijete razbiti ljusku jajeta te sadržaj istresti na tanjur. Ukoliko dijete ne
imenuje dijelove unutrašnjosti imenujte ih i objasnite da se iz bjelanjka
razvijaju pilići, jer je ovo kokošje jaje, i u njemu rastu, a žutanjak je hrana
kojom se ono hrani. Naglasite da se neće iz svakog jajeta izlijeći pilić i da ona
jaja iz kojih se neće izleći, mi jedemo baš kao i jaje koje ste razbili i
istresli u tanjur. Ako je dijete i dalje pokazuje interes, predlažem ove kratke
i edukativne filmiće:
Budući da ove godine, nažalost, nemamo tu mogućnost
obilježavanja blagdana Uskrsa u vrtićima, školama i sl., to ne znači da aktivnosti
koje inače provodimo, djeca ne mogu raditi kod kuće, u svojim domovima, sa
svojim obiteljima.
Za neke aktivnosti koje ćemo raditi
bit će nam potrebno ljepilo za papir koje ne moraju svi nužno imati kod kuće. Ali
ništa zato, postoji vrlo brz i jednostavan način da ga napravite sami. Osim
činjenice da nemate pri ruci ljepilo za papir koji mogu koristiti i djeca, ovako
pripremljeno ljepilo sto posto je sigurno za djecu pa ako gamalena djeca požele i kušati, ne može im biti
apsolutno ništa.
Potrebno je:
300 ml vode
100 g brašna
lončić
mutilica
štednjak
plastična bočica na tiskanje ili manja staklenka
Postupak:
U posudi promiješajte 300 ml vode i 100 g brašna. Uz neprestano
miješanje zakuhajte masu. Kad proključa, smanjite vatru i uz malo energičnije
miješanje, kuhajte masu dok ne postane glatka i gusta. Ako se pojave grudice,
ne brinite, samo nastavite energično miješati kako se masa ne bi zalijepila za
dno lončića dok grudice ne nestanu. Možete povremeno lončić podići sa vatre na nekoliko
sekundi pa ga potom ponovo vratit kako bi spriječili da se masa ne „uhvati“ za
dno“. Tako gotovu masu staviti hladiti na sobnoj temperaturi te poklopite kako
bi spriječili stvaranje „korice“ na površini. Kada se ohladi, ljepilo možete
pomoći vrećice za smrzavanje pretočiti u
plastičnu bočicu na stiskanje (npr. bočica od alkohola, boje za kosu i sl.).
ili u staklenku sa poklopcem. Ovako napravljeno ljepilo može se tjednima
koristiti, ali uz držanje u hladnjaku. probajte, stvarno je super brzo i lako
S obzirom na novonastalu i neočekivanu situaciju kod nas,
ali i u svijetu, život i svakodnevne aktivnosti su nam u mnogočemu promijenjene
ili onemogućene. Neću sada dublje ulaziti u tu temu, ali eto, silom prilika
i ja sam dio onih koji su manje-više izolirani u svojim domovima zajedno sa
svojim obiteljima. Pretpostavljam da je najmlađima već dosadila izolacije te da
jedva čekaju povratak u vrtić ili školu, svojim prijateljima, tetama, učiteljicama…..svojim uobičajenim aktivnostima.
Već duže vrijeme nisam ništa postala na svom blogu, ali s
obzirom na višak vremena i voljom za rad, odlučila sam biti malo više aktivnija
na blogu. Fokus materijala koje ću objavljivati bit će na aktivnostima koje
iziskuju minimalno materijala koje većina vas ima kod kuće pri ruci ili ću nuditi
već gotove kao npr. video priču, pjesmicu, ideje za igre i sl.
U nastavku pročitajte kako zadovoljiti djetetovu potrebu za kretanje te zašto je fizička aktivnost važna za optimalan razvoj svakoga djeteta.
Važnost prirodnih oblika kretanja
Prirodni oblici kretanja temeljna su motorička znanja koja omogućuju stvaranje preduvjeta za bavljenje sportom kroz cijeli život – aktivan život i nadogradnju sportskih znanja koja će osigurati izvrsnost u sportu. Djeca sa višom razinom temeljnih motoričkih znanja poput hodanja, trčanja, bacanja i skakanja više se uključuju u slobodnu igru sa vršnjacima, aktivnija su i imaju manji rizik za pretilost.
Kretanje ne zadovoljava samo djetetove različite potrebe, već predstavlja i svojevrsni ventil za psihičku napetost. Različita istraživanja ukazuju na pozitivan odnos između fizičkih aktivnosti i svih psihofizičkih sposobnosti djeteta:
fizički aspekt - povećavanje snage i izdržljivosti, bolje razvijene motoričke vještine, manje sklonost obolijevanju…
mentalni aspekt - jasnoća uma, bolja koncentracija, bolje pamćenje i rješavanje problema…
socio-emocionalni aspekt - kroz fizičke aktivnosti s drugom djecom, djeca stvaraju prijateljstva te razvijaju vještine kao što su: vodstvo i suradnja. Djeca koja su uključena u neki organizirani oblik fizičkih aktivnosti u pravilu su bolje socijalizirana, samopouzdanija, otpornija na stres,….
Krupne, grube motoričke aktivnosti podrazumijevaju pokrete cijelog tijela ili glavnih segmenata tijela. Mogu se podijeliti na lokomotorne (hodanje, trčanje, skakutanje, preskakanje, skok, galop), ne-lokomotorne kretnje (guranja, povlačenja, sagibanja, pregibanja, rotacija) i manipulativne vještine rukom i nogom (bacanje, hvatanje, udarac reketom ili palicom, udarac lopte nogom, vođenje lopte). Fine motoričke kretnje podrazumijevaju precizne i spretne pokrete manipulacije manjim predmetima poput nizanja perlica ili rezanja papira škarama.
Djeca od najranije dobi pokazuju spontan interes za tjelesno kretanje. Štoviše, kretanje je primarna biološka potreba te je od iznimne važnosti za djetetov cjelokupan razvoj.
Prirodne potrebe djeteta za kretanjem treba zadovoljiti, ali i rukovoditi njima. Planirani program tjelesnih vježbi je dio kurikuluma za predškolski odgoj.
AKTIVNOSTI S KRETANJEM
TJELOVJEŽBA
Svakodnevna tjelovježba ima posebnu važnost. Provodi se s namjerom da se kratkim energičnim pokretima razgiba dječji organizam. Svakodnevnim vježbanjem razvija se tjelesna snaga, koordinacija, ravnoteža i izdržljivost. Redovita tjelesna aktivnost potrebna nam je za optimalno funkcioniranje i razvoj. Kako bi vam pomogli da u novonastaloj situaciji ostanete tjelesno aktivni i usvojite zdrave životne navike, "Živjeti zdravo" pripremili su kompleks 10-minutnih vježbi koje se vrlo jednostavno možete izvoditi i kod kuće.
PLES
Ples vrlo stimulativno utječe na djecu predškolske dobi. S obzirom da se ples temelji na prirodnim oblicima kretanja (hodanju, trčanju, skakanju), da se izvodi u različitim tlocrtnim oblicima i uz različitu pratnju (uz glazbu, uz pjevanje), vrlo pozitivno utječe na razvoj osjećaja za ljepotu i skladnost pokreta, na smisao za jednakomjerno izvođenje pokreta, na razvijanje kreativnog izražavanja i stvaralaštva djece putem pokreta i kretanja te na pravilno držanje tijela. Na you tube-u se na primjer, može pronaći pregršt pjesama po svačijem ukusu koje će vas svojim ritmom potaknuti na ples te vam izmamiti osmijeh na lice. Možda ćete barem i na trenutak zaboraviti na sve ono što vas u ovome trenutku tišti...
POKRETNA IGRA
Igra je osnovni oblik aktivnosti djeteta jer ispunjava njegovo cijelo vrijeme. U igri se ne zadovoljavaju samo potrebe djeteta za kretanjem nego se i povećava rad svih organa i organskih funkcija, pa je njezina uloga u rastu i razvoju djece utoliko veća.
Djeca najviše vole pokretne igre koje ubrajamo u igre s pravilima. Pokretna igra jest osnovi oblik rada na tjelesnom odgoju predškolskog djeteta. Ovim igrama djeca stječu i učvršćuju pravilno navike osnovnih gibanja, tj. prirodnih oblika kretanja.
Više o pokretnim igrama i primjerima igara pročitajte OVDJE.
BORAVAK NA OTVORENOM
Posebno igra na otvorenom pruža djeci priliku da odrastaju bolje usklađeni s vlastitim tjelesnim potrebama. Sama djeca obožavaju igru na otvorenom.
Na ljuljačkama, u trčanju, natjecanjima s loptom i igrama gdje se koristi tjelesna snaga, djeca se rješavaju viška energije, upoznaju vlastito tijelo, nauče što je napor i odmor.
Otvoreni prostor promiče razvoj velikih mišića. Sloboda kretanja i širina prostora djeci pružaju priliku da trče, poskakuju, skaču i slobodno razgibavaju svoja tijela. Više o važnosti o vježbanju djece predškolske dobi pročitajte na stranicama www.sportskizivot.com.
Svakodnevno čitanje djetetu omogućit će mu da spozna da je knjiga važan izvor uživanja u priči, zapletu, ljepoti, riječi i slici. Najbolje je čitanje koje se odvija uz osjećaj povezanosti, topline i zajedničkog uživanja u priči. Stoga je dobro da dijete sjedi u krilu, da i samo gleda slikovnicu, prati tijek priče na stranici uz gledanje slike i redova slova te da mu roditelj/odgajatelj pokazuje gdje se nalazi riječ koju upravo čita. Najprije se čitaju slikovnice jednostavnog sadržaja, jasnih slika i s jednim ili dva glavna lika. Ozračje treba biti opušteno i toplo. Takvo zajedničko čitanje slikovnica razvija u djetetu ljubav prema knjizi i čitanju, ali i djetetove govorne sposobnosti. Govorne su sposobnosti preduvjet čitalačkih sposobnosti i kasnijeg napretka u školi. Da bi čitanje bilo učinkovito ono se odvija na određen način. Najprije mala djeca komentiraju pročitano i daju slikama imena, ali ne mogu prepričati sadržaj. Postepeno se njihov govor razvija i mogu sve bolje prepričati priču. Učinkovito i poticajno čitanje ima oblik razgovora u kojem se faze čitanja izmjenjuju s fazama razgovora o slikama i tekstu, a razgovor postaje sve složeniji i bogatiji.
Načela poticajnog čitanja:
Korisnije je aktivno sudjelovanje nego pasivno slušanje
Govor roditelja mora sadržavati više od teksta
Zahtjevi za samostalnim govorom djeteta postupno se povećavaju – zahtijeva se sve veća samostalnost i sve složeniji oblici izražavanja.
DIJALOŠKO ČITANJE SLIKOVNICA
Odrasli i dijete čitaju slikovnicu tako da dijete sjedi odraslome u krilu i da oboje istovremeno gledaju slike i tekst.
Oblici komunikacijskih poticaja za dijete:
1. JEDNOSTAVNA RAZINA:
Postavljanje poticajnih pitanja.Pitanja koja počinju sa „što“. Npr. „Što je ovo?“
Obogaćivanje odgovora. Djetetov odgovor nadograditi novim pitanjem.
Pomaganje. Nakon djetetova pogrešnog odgovora ne treba upozoravati na pogrešku, već samo reći ispravan odgovor.
Pohvale i hrabrenje. Oblike samostalnog govora i ponašanja djeteta valja zapaziti i poticati mirnim prihvaćanjem. Npr. „Dobro si to zapazio.“
Uvažavanje djetetova zanimanja.
Vedrina i šale. Čitanje mora biti zabavno i odvijati se poput igre.
2. SLOŽENIJA RAZINA:
Kada je dijete već sposobno za duže i složenije samostalne iskaze, valja tražiti od djeteta da se govorno izrazi duljim i složeniji rečenicama. Za to su potrebni sljedeći postupci:
Postavljanje pitanja slobodnih odgovora. Npr. „O čemu se ovdje radi?“. Pohvaljuje se svaki odgovor djeteta i odmah izriče primjer odgovora ili djetetov odgovor bogati pitanjima.
Proširivanje djetetova izričaja. Npr. kada dijete kaše „pas“, roditelj ponovi „To je pas.“.
Vedrina i šala.
ŠTO ČITATI DJECI
Slikovnica djeluje na govorni, estetski i misaoni razvoj djeteta, stoga slikovnica mora dobra, umjetnički oblikova i napisana slikovnica. Već smo ustvrdili da je za razvoj predčitačkih vještinalvažno da roditelji čitaju djeci, a roditelji su često u nedoumici što da čitaju djeci jer na tržištu je obilje slikovnica i knjiga za djecu.
KOJA JE SLIKOVNICA DOBRA
Najbolji su izbor one kojima je pisac poznat, a ilustracije potpisao slikar. Izbjegavajte one bez nepoznatih autora. Jezik slikovnica koje imaju poznatog pisca i ilustratora prepoznatljive su po bogatom i maštovitom likovnom sadržaju. Jezik je dobar i lijep, te daje kratku i jednostavnu poruku. Za djecu mlađu od tri godine slikovnice moraju biti velike, prikazivati jedan predmet jednostavnog i jasnog oblika i primarne boje. Oko pete godine dijete će uživati u proučavanju i otkrivanju sadržaja bogatoga crtežima s mnogo elemenata.
Razlikujemo dva tipa slikovnica:
1. SLIKOVNICA KOJA JE ZAPRAVO PRIČA (najzastupljenija) Priča je kratka, posebno raspoređenog teksta, obogaćena ilustracijama. Jezik je najčešće bogat i mnogo teži od djetetovih govornih mogućnosti. Dijete će slušanjem obogaćivati i širiti razumijevanje i govor. 2. SLIKOVNICE ČIJA JE SVAKA STRANICA OSLIKANA JEDNOSTAVNIM PRIZOROM KOJI JE OPISAN JEDNOM ILI DVJEMA KRATKIM REČENICAMA Takve su slikovnice namijenjene za zajedničko čitanje odrasloga i djeteta. One omogućuju da dijete povezuje sliku s tekstom, da shvati značenje teksta. Tipičan primjer takvih slikovnica su slikovnice Dicka Bune. Literatura:
Mira čudina – obradović: „Igrom do čitanja“ Biserka Petrović – Sočo: „ Dijete, odgajatelj i slikovnica“
Operite, zatim dobro promućkajte jaje kako bi se žumanjak razlio što će olakšati ispuhivanje. Čavlićem za plutom ili iglom probušite rupicu na vrhu te malo veću na dnu jajeta.
Položite usta na manju rupu, držeći jaje iznad zdjele, te što jače pušite sve dok sav sadržaj iz jajeta ne iziđe van. Ako se teško ispuhuje, moguće je da se žumanjak nije razlio. U tom slučaju pokušajte progurati iglu ili čačkalicu kroz jaje kako bi se probušio žumanjak te lakše iscurio iz jajeta.
Kad je sav sadržaj izašao iz jajeta, dobro isperite jaje vodom te ga odložite s rupicom prema dolje kako bi iscurila sva preostala voda i jaje se potpuno osušilo. U tu svrhu koristite kartone za jaja.
Na kraju ne preostaje ništa drugo nego iskoristiti jaja i ispeći palačinke ili npr ukusne čokoladne muffine.
Recept za super brze i jednostavne čokoladne muffine - za kalup od dvanaest muffina
Redom stavljati i miješati:
· 8 dag otopljenog maslaca
· 15 dag šećera
· 2-3 jajeta
· 18 dag kiselog vrhnja
· 25 dag oštrog brašna
· 1 prašak za pecivo (može i manje)
· 2 jušne žlice kakaa
· 15 dag grubo sjeckane čokolade (po želi mliječne, za kuhanje ili tamne čokolade).
Raspodijelite smjesu u kalup u koji ste stavili papirnate čašice za muffine ili premazali s maslacem. Peći na 180°C oko 15-20 minuta, ovisno o pećnici.
veća igrača kocka napravljena od kartona (ili drugog materijala ukoliko već imate gotovu kocku) na čije stranice ćete zalijepiti oblike srca različitih boja
za svako dijete pripremiti jedno srce od papira u različitim bojama kao i na kocki pazeći da, ovisno o broju djece u skupini, po dvoje ili četvero djece dobiju istu boju. Ukoliko je prisutan neparan broj djece, jedna boja srca može može biti i u tri
prigodna glazba (nježna, tiha, romantična, dinamična...)
prigodna atmosfera (npr. zamračena soba i upaljena svijeća, ili lampica i sl.)
Tijek igre:
Pripremljena srca koja su djeca nasumično izvukla iz kutije, pomoću trakica staviti djeci oko vrata ili pomoću pik trake (a mogu biti izrađena os samo ljepljivog kolaža u boji) zalijepiti djeci na odjeću npr. u predjelu prsa gdje se i srce zapravo nalazi. Djecu zatim okupite u krug na tepihu te pustite prigodnu glazbu. Odgojitelj kotrlja kocku, a koju boju dobije na kocki, djeca s pripadajućom bojom traže se međusobno te formiraju parove. Uputite djecu da se prime za ruke te plešu zajedno u sredini kruga. Bacajte kocku sve dok sva djeca ne pronađu svoga para za ples. Kako bi zadržali interes djece za igru, izmjenjujte glazbu dinamičnijeg tempa. Ukoliko se interes za igru i dalje održi, možete predložiti djeci da zamijene srca te započeti igru ispočetka....i tako dalje sve dok traje interes djece.
Početak obilježavanja današnjega Valentinova potječe još iz vremena staroga Rima.
Danas je Valentinovo dan posvećen izražavanju ljubavi, bilo voljenoj osobi, dragom prijatelju, djetetu ili majci i ocu.
U vrtiću Valentinovo obilježavamo različitim aktivnostima na temu ljubavi – ljubavi prema prijatelju, roditeljima, braći ili sestrama, ljubimcima, te simbola ljubavi: srce i crvena boja. Na internetu možete pronaći podosta aktivnosti vezanih za Valentinovo, a ja ću izdvojiti neke koje sam ja provela sa svojom djecom.
Poticaj za razgovor i aktivnosti može biti priča o ljubavi, pjesmica ili igrokaz kao što je igrokazi Neobičan par i Zaljubljena žaba, razne pjesmice i stihovi na temu ljubavi kao npr. Volim sve po redu.
Srca od slanoga tijesta
Izradite slano tijesto te ponudite djeci zajedno sa modlicama u obliku srca, da izrađuju kolačić. Svako dijete neka odvoji jedno srce koje ćete probušiti npr. sa slamčicom te ostaviti da se posuši. Nakon sušenja, djeca srce oboje različitim bojama tako da svako srce – dijete ima barem jedan par. Provuče trakica kroz rupicu, zavežite i ogrlica je gotova. Ovako pripremljene ogrlice možete iskoristiti različite igre kao što su „Srce na srce“ i „Dan ljubavi“.
Igra „Srce na srce“
Djeca objese ogrlice oko vrata. Pustiti glazbu da djeca slobodno plešu. Kada se glazba zaustavi, djeca moraju pronaći srce ista boje - svoj par te se primiti za ruke. Par koji je bio najbrži sada govori zašto voli svog prijatelja i što mu se sviđa na njemu/njoj.
Igra „Dan ljubavi“
Igra se igra igračom kockom na koju zalijepimo srca različitih boja. Sjednite s djecom u krug, a možete i ugasiti svjetla i upaliti svijeće kako bi stvorili ugodnu atmosferu. Bacite kocku, a djeca koja imaju srce boje kao na kocki, traže si para za ples. Kada su sva djeca pronašla svoj par, pustite laganu glazbu te potičete djecu na ples u dvoje. Igra je gotova kada sva djeca otplešu u paru ili dok traje dječji interes.
Učimo matematiku
Umetaljka „Nađi srcu njegov par“
Slagarice „Spoji slomljena srca“
Kartice "srca" izradila sam od debljeg papira koje sam izrezala u kvadratiće 2,5 cm dužine i širine. na njih sam polijepila srca različitih boja od kolaža. Ovako pripremljene kartice iskoristila sam za igru "Ples srca". Djecu pozovemo da se okupe u krug sjedeći na stolicama. Djeca su izvlačila nasumce srce koje smo zalijepili pik trakom na prsa (na srce). Bacanjem kocke (sa srcima različitih boja umjesto brojeva) djeca jedne boje dobivene bacanjem kocke prvi put biraju para - dijete koje ima boju srca koju je kocka odredila drugim bacanjem. Nakon što bi djeca formirala parove, pustila sam laganu muziku i potaknula ih na ples u paru. Ova se igra pokazala jako zabavna djeci.
Iste kartice možete iskoristiti i za usvajanje matematičkih pojmova kao npr. u aktivnosti "Nastavi niz". Na kartonu iscrtajte polja - redove i kolone te započnite niz srca. Zadatak je nastaviti niz slažući kartice.
Plakat sa brojevima od 1 do 6 i džepićima od prozirne folije za umetanje kartica odlična je aktivnost za usvajanje načela brojanja.
Pečate u obliku srca napravila sam od wc rola te ih ponudila djeci zajedno sa crvenom temperom u plitkom tanjuriću. Djeca su prvo otiskivala srca slobodno po papiru od kojega smo kasnije napravili čestitke za Valentinovo, a kasnije sam im ponudila i radni list za učenje matematike "Otisni onoliko pečata koliko je zadano brojem".
Likovna aktivnost "U srcu te nosim"
Likovnoj aktivnosti predhodio je razgovor o ljubavi. Djeca su prvo narezala crveni papir u manje komadiće. Nakon što su narezala dovoljno komadića crvenog papira, ponudila sam im šablonu srca kako bi opcrtala srce (starija djeca mogu nacrtati srce i bez šablone) na bijelom papiru. Nakon toga su nacrtani oblik srca djeca oblijepila crvenim komadićima kolaž papira. Na kraju je ostalo samo nacrtati nekoga koga jako vole i nose ga u svom srcu.