Budući da je poruka basne da su i najmoćnijima u nevolji potrebni i oni najslabiji, naglasak ćemo staviti na aktivnosti kojima ćemo poticati socijalnu kompetenciju suradnje te usvajanju vrijednosti humanizma i tolerancije kroz prihvaćanje i poštivanje drugih bez obzira na njihove različitosti.
Basnu "Lav i miš" pročitajte OVDJE.
Aktivnost prije čitanja basne- Pogledaj sliku/naslov. Što misliš, o čemu će biti ova priča?
- Kakve su razlike između lava i miša?
- Tko je po tvom mišljenju jači - lav ili ili miš? Zašto?
- Mogu li jaki i mali biti prijatelji?
- Što misliš, što bi se moglo dogoditi lavu i mišu u ovoj priči?
Razgovor nakon pročitane basne
Cilj: potaknuti razumijevanje, emocije i moralnu poruku
Razgovorom nakon aktivnosti slušanja, osim što potičemo razvoj dječjih kompetencija izražavanja na materinskom jeziku, pomažemo djeci da prerade emocije i osvijeste poruku koja se pričom želi prenijeti.
- Tko su bili glavni likovi u basni?
- Što se dogodilo lavu?
- Tko mu je pomogao?
- Kako se lav ponašao prema mišu na početku? A na kraju?
- Što je lav učinio?kako se ti osjećaš kad ti netko pomogne?
- Jesi li ti nekad pomogao nekome tko je veći i stariji od tebe?
- Što nam ova priča želi reći? (mali mogu biti važni, dobrota se vrača, treba pomagati drugima.....)
- Razgovor o prijateljstvu: Tko je tvoj prijatelj? Kako mu možeš pomoći?
- Igra “Što bi ti učinio?” – postavi situacije (“Lav je uhvatio miša… Što bi ti učinio?”).
- Emocionalne kartice: pokazuj sličice emocija (strah, sreća, iznenađenje...) i neka djeca pokažu kako se lav i miš osjećaju u pojedinim dijelovima priče.
Djeca se u paru kao lav i miš pokušavaju osloboditi iz mreže, labirinta napravljenog od traka gume (može poslužiti i vuna, špaga i sl.) koje ostala djeca u parovima drže zategnute u različitim visinama. Lav i miš se moraju cijelo vrijeme držati za ruke. Ovom smo aktivnošću kod djece poticali tjelesni, emocionalni i socijalni razvoj i to: razvoj krupne motorike, spretnost, ravnotežu, koordinaciju strpljenje, pažnju, suradnju itd.
Jedno dijete koje predstavlja miša, okrenuto leđima ili ima povez na očima, pogađa koje je dijete lav prema njegovu glasu – rikanju.
Lavova griva – djeca lijepe trakice papira, vunu ili listiće oko kruga
(lavlje glave).
Miš iz otiska prsta – otisnu prstić sivom bojom, dodaju repić i uši.
Mreža – crtanje linija špagom umočenom u boju.
Zajednička slika – jedno dijete crta lava, drugo miša; razgovaraju kako da
budu “zajedno”.
























