5. studenoga 2025.

🧪 STEM aktivnost: Bojanje pijeska

Promatranje, istraživanje i eksperimentiranje djeci pružaju prirodan i zabavan način učenja. Kroz jednostavne senzorne aktivnosti potičemo njihovu znatiželju, opažanje i zaključivanje. Ova aktivnost posebno je zanimljiva djeci jer uključuje boje, dodir i pokret, a pri tom potiče razvoj STEM kompetencija, fine motorike te kompetencija izražavanja na materinjem jeziku.

Dob djece: 4-7godina
Trajanje: 30 minuta

Područja razvoja: istraživačke kompetencije, fina motorika, jezično izražavanje, matematičke kompetencije, senzorna integracija.

Ciljevi aktivnosti:
  • potaknuti djecu na istraživanje promjena (tekstura, boja, količina),
  • razvijati opažanje i logičko razmišljanje,
  • uočavati uzročno-posljedične veze (što se događa kad dodamo boju/vodu),
  • poticati preciznost i koordinaciju pokreta,
  • razvijati matematičke pojmove (više – manje, količina, boje).
Materijali i pribor:
  • suhi pijesak (po mogućnosti bijeli ili svijetli),
  • prehrambene boje, tempere razrijeđene vodom ili tinta u boji
  • male posudice, žličice ili lijevci,
  • kapaljke, čaše s vodom,
  • rukavice i podloga za rad,
  • papir ili posudice za sušenje obojenog pijeska.

Tijek aktivnosti: 
Uvod u aktivnost u vrtiću

Djeca sjede u krugu, a ispred njih je zdjelica s običnim pijeskom. Odgojitelj pokazuje pijesak i potiče razgovor:
  • „Pogledajte što imam ovdje! Znate li što je ovo?“
  • „Kakav je pijesak na dodir?“
  • „Koje je boje? Mislite li da možemo promijeniti njegovu boju?“
Zatim odgojitelj pokazuje boje i kapaljke ili žličice te objašnjava:
„Danas ćemo zajedno istraživati i eksperimentirati. Koristit ćemo boje i pijesak i pokušati napraviti naš šareni pijesak. Vidjet ćemo što se događa kad pomiješamo boju i pijesak.“

Djeca slobodno iznose svoja predviđanja i ideje — poticanje radoznalosti i istraživačkog stava. Nakon toga započinje praktični dio aktivnosti.

🌨️Istraživanje – djeca dodaju boju u pijesak pomoću kapaljke ili žličice. Promatraju što se događa.

Potaknuti ih pitanjima:
  • „Što se događa s pijeskom?“
  • „Koja je boja sada?“
  • „Trebamo li dodati još boje ili vode?“
🌨️Eksperimentiranje – djeca uspoređuju različite količine boje i vode, miješaju rukama ili žlicom.

🌨️Matematičko promišljanje – razgovor o količinama (više – manje boje), uspoređivanje boja          (tamnije   – svjetlije), brojanje kapaljki ili žličica dodane boje.

🌨️Sušenje pijeska – djeca ravnomjerno rasprostiru pijesak na papir i ostavljaju da se osuši.

🌨️Završni razgovor i refleksija – pitati djecu što su uočila, kako su dobili različite boje i koji je pijesak najljepši.

Ishodi učenja:
  • dijete pokazuje znatiželju i uključuje se u istraživanje,
  • dijete prepoznaje i imenuje boje, uspoređuje količine,
  • dijete uočava promjene i opisuje ih svojim riječima,
  • dijete razvija spretnost i preciznost pokreta,
  • dijete sudjeluje u zajedničkom eksperimentu i uči čekati svoj red.
Proširenje aktivnosti:
obojeni pijesak kasnije koristiti za likovne aktivnosti (slike s pijeskom, senzorne posude, igre mjerenja).
usporediti pijesak obojen različitim bojama i količinama boje.

Video postupak bojanja pijeska tintom u boji možete pronaći OVDJE.

Možda će Vas zanimati i ovo:
Upoznaj STEM: Učenje kroz znanost i igru



Nema komentara:

Objavi komentar