12. srpnja 2020.

Vjetar Maestral

Na pučini plavog mora
njihao se val.
Kao kakav tromi medo
što ide na bal.
Putujući nešto mrmlja,
udara o žal.
To se s njime igra vjetar maestral.

Zalaz sunca nebo zlati,
nestao je dan.
Na počinak ode vjetar,
uhvati ga san.
Na leđima mirnog mora
zaspao je val,
budit će ga sutra
vjetar maestral.


Pokretna igra “Skok na boju”


Zaigrana djeca uče boje kroz igru "Skok na boju"

Ubacivanjem misaonih procesa u motorički proces u mozgu se stvara puno više sinapsi, neuronskih veza čime se ubrza razvoj inteligencije i stvaralačkog mišljenja. Osim što ćemo zadovoljiti djetetovu potrebu za kretanjem, poticat ćemo razvoj prostorne percepcije djeteta te razvoj pozornosti i pamćenja.

Pripreme za igru:


Koristeći se pik trakom, špagom ili hula-hoop obručom, na podu obilježiti prostor u kojemu će dijete stajati, a iz kojega može skočiti na sve strane. Iza, ispred, lijevo i desno od obruča položiti na pod kolaž papire različitih boja (ili papire obojane različitim bojama). Dimenzije papira ne trebaju biti velike, tek toliko da se označi mjesto. Boje koje predlažem su zelena, žuta, crvena i plava.

Tijek igre:
 
Dijete stoji u sredini obilježenog prostora. Na upute ispred, iza, lijevo, desno dijete skače na zadano mjesto. Npr. na uputu “lijevo”, dijete skače na lijevu stranu od obruča te izgovara pojam koji je iste boje kao boja koja se nalazi na tom mjestu/mjestu (lijevo od obruča). Ako je na tom mjestu žuta, dijete imenuje npr. limun. Dijete se uvijek prvo vraća u sredinu prije skakanja na novo zadano mjesto. Kada dijete dva puta izgovori isti pojam, igra je gotova.

Ako u igri sudjeluje više djece, igra može bit i natjecateljska. Pobjednik je ono dijete koje se najduže zadrži u igri.

Ako provodite program ranog učenja engleskog jezika, igru možete iskoristit za učenje i ponavljanja boja. Dva seta plastificiranih flashcars "Colors" posložite na pod u obliku dva kvadrat ili kruga pazeći da ostaviti dovoljno mjesta u sredini gdje će djeca stajati. Može igrati samo jedno dijete, a u tom slučaju formirajte jedan krug. Kada na glas izgovorite boju, zadatak je djeteta što brže skočiti na odgovarajuću boju/flashcard na podu.

Kada je riječ o večoj skupini djece, igra u paru teče brže i zanimljivija je djeci, a može biti i natjecateljska. Djecu podijelite u dvije skupine/tima. Naizmjence se mijenjaju po jedno dijete iz svake skupine. Kada na glas kažete određenu boju, djeca trebaju što brže skočiti na odgovarajuću flashcard. Dijete koje prvo skoči na odgovarajuću boju dobiva jedan bod za svoj tim.

Pokretne igre za djecu

Pokretne igre za djecu
Igra je osnovni oblik aktivnosti djeteta jer ispunjava njegovo cijelo vrijeme. U igri se ne zadovoljavaju samo potrebe djeteta za kretanjem nego se i povećava rad svih organa i organskih funkcija, pa je njezina uloga u rastu i razvoju djece utoliko veća.

Djeca najviše vole pokretne igre koje ubrajamo u igre s pravilima. Pokretna igra jest osnovi oblik rada na tjelesnom odgoju predškolskog djeteta. Ovim igrama djeca stječu i učvršćuju pravilno navike osnovnih gibanja, tj. prirodnih oblika kretanja.

Ako je pokretna igra vezana za neku temu, poticaj za igru može biti poznata pjesma, zagonetka, priča, zajednički doživljaj, slika i sl.  Uspjeh igre često ovisi o objašnjenju pravila igre zato je potrebno unaprijed se pripremiti i utvrditi riječi kojima će se djeci objasniti igra. Objašnjenje mora biti kratko i jasno.

Pokretne igre idealan su način zabave i za proslave rođendana.

JESENSKI VJETAR - pokretna igra zamišljanja 

Došao je i zadnji predzadnji mjesec u godini - studeni. Sunce škrto šalje svoje zrake na zemlju. Valjaju se magle, vjetar zavija, a kiša bubnja po krovovima. Već se i koja snježna pahuljica usuđuje dolepršati na zemlju. 

VJETAR NJIŠE GRANE

Zamislimno da smo drvo s kojeg vjetar pokušava skinuti i posljednji list. Podignimo ruke iznad glave (naše ruke su grane), raširimo noge da nas vjetar ne sruši. Naše noge su deblo, a stopala korijenje zakopano duboko u zemlji. Vjetar puše najprije sasvim lagano, pa se njišu samo grančice na krošnji (mašemo rukama). Zatim puše sve jače i čitavo se stablo naginje na jednu pa na drugu stranu (naginjemo cijelo tijelo, ali na mjestu).
Vjetar nas je dobro prodrmao i sve je lišće palo. Tome se vjetar veoma raduje. On se igra lišćem. Zamislite da ste lišće. Najprije ga diže visoko (poskočimo u vis) pa ga spušta na zemlju (čučnemo). Ponovimo nekoliko puta.

Ali vjetru je dosadila igra lišćem, umorio se i puše još sasvim lagano. Legnimo na leđa, kotrljamo se malo na lijevu, a zatim na desnu stranu.
Puše sve lakše, lakše i napokon je prestao puhati. Ostajemo ležati na leđima.


SUNCOKRET - VJEŽBA ZAMIŠLJANJA U POKRETU

Ležimo poput sjemenki suncokreta u Zemlji. Sunce nas probudi i sjemenka počinje klijati (kleknemo na koljena). Suncokret dobije listiće i raste, raste... (ustanemo na noge). Zatim se razvija prekrasan cvijet  (naše glavice su cvijet suncokreta) i on prati Sunce na njegovom putu. Iz svijeta se razvijaju sjemenke koje padaju na zemlju (legnemo na pod). Tamo će ostati do proljeća kada će oopet proklijati.


RODA I ŽABE

Jedno dijete je roda, a ostala djeca su žabe. Roda skakuće na jednoj nozi, u ruci nosi rupčić (može se igrati i bez rupčića). Oko nje skakuću i  krekeću žabe koje ona pokušava dotaknuti rupčićem. Ona žaba koju uspije dotaknuti rupčićem ili rukom, postaje roda. Ako se roda umori i stane na obje noge, prestanu se igrati i izaberu novu rodu.
Igra se može igrati i na ispadanje. Roda lovi žabe sve dok ne ostane jedna koja u idućoj igri postaje roda.


IGRA SEMAFORA (VARIJACIJA LEDENE KRALJICE)

Jedno dijete je semafor i stane ispred ostale djece okrenuto leđima.. Kada kaže "zeleno", djeca se polaku pomiću prema njemu i pokušavaju ga dotaći, a kada kaže "crveno" okrene se prema djecu,a djeca se moraju zaustaviti i ostati nepomično. Tko se pomakne na crveno, vraća se na početak, a pobjednik je ono dijete koje prvo stigne do semafora. Mogu se ubaciti i druge  boje s posebnim zadatkom npr. plava=skači. 


KIPOVI

Jedno dijete je kipar, a ostala djeca su kipovi. Kipar stoji na povišenom mjestu, a kipovi su raštrkani oko njega. Kada kipar pljesne, svi se kipovi počinju okretati oko svoje osi, a kipar rukama oponaša pokrete djece. kada on vikne "stoj", sva djeca stanu i načine "kip". Kipar sada odabire najljepši kip koji postaje kipar u slijedećoj igri.


GLAZBENI KIPOVI

Djeca pleš uokolo na glazbu. kada glazba stane moraju se ukipiti na mjestu u oom položaju u kojem se zateknu. jedno dijete šeta između te ih pokušava nasmijati, ali bez diranja. Tko se pomakne ispada iz igre te nasmijava kipove u nastavku igre. Glazba kreće iz početka, a traje sve dok traje i dječji interes.

                             

RIBAR I RIBICE

Jedno dijete je ribar, a ostala djeca su ribice. Ribar stoji na jednom kraju igrališta ili dvorane, a ribice na drugom kraju u vrsti. Na znak ribice pokušavaju pretrčati na drugu stranu, a ribar uloviti ribicu. Ribica koju ribar ulovi ostaje kod ribara i postaje ribar. Ribari se hvataju za ruke i čine mrežu. Igra se nastavlja na  znak. Ribice pokušavaju pretrčati na drugu stranu te se provući kroz ruke ribara, a ribari uloviti ribice. Ako ribari puste ruke, mreža je pukla i sve ribice su slobodne. Ribari iznova čine mrežu i hvataju ribice sve dok ne ostane samo jedna koja će postati prvi ribar u novoj igri.


GLAZBENE STOLICE

Za igru pripremite stolicu za svako dijete koje složite u red sa razmakom između ili u krug na način da su sjedal okrenuta prema van. Umjesto stolice mogu se koristiti obruči ili jastuci i sl. Pustiti glazbu. Dok glazba svira djeca plešu oko stolica, a kad glazba stane, svako dijete potraži stolicu i sjedne. Nakon nekoliko krugova maknite jednu stolicu. Kada glazba stane, dijete koje je ostane bez stolice ispada iz igre. Igra se nastavlja sve dok ne ostane samo jedno dijete koje je pobjednik igre.

Savjeti za izvođenje pokretnih igara:

  • Koristi kratke, jasne upute.
  • Uvijek osiguraj siguran prostor za kretanje.
  • Uključi glazbu, boje ili jednostavne rekvizite kako bi djeci bilo još zanimljivije.
  • Igre mogu trajati 5–15 minuta — idealno za kraće aktivnosti u vrtiću.

PJEVANJE S POKRETIMA


HOKI POKI 



ZEKO PLEŠE

Igra s pjevanjem - plešemo u kolu, plješćemo, lupimo nogama....na "jednom amo.....", dignemo prvo jednu nogu u suprotnu stranu, zatim drugu, a"naokolo" se okrenemo oko tijela.



PLJES, PLJES, PLJESNIMO

Pjesmica za djecu koju , dok pjevamo, pratimo pokretima koji se spominju u pjesmici - plješćemo, lupamo nogama, dižemo se na prste.



Više ideja za pokretne igre pronađite OVDJE.

Možda će Vas zanimati i ovo: Glazba i dijete - utjecaj glazbe na razvoj djece





Zagonetke 2. dio


SNIJEG
Iz visine gusto pada
nikad padom ne nastrada.
A kad toplo sunce svane,
rastopi se i nestane.


MJESEC
Samo noću bdjijem,
Na nebu se krijem,
Mlad, star ili ljut
Uvijek sam ko limun žut.


VJETAR
Ne vidiš me al' sam jak.
Dižem sve u zrak.


VJETAR
Gura te,
ne vidiš ga.


ŽIREVI
Nitko od njih nema kose,
Pa kod kuće kapu nose.
Kad se jesen njima javi,
U svijet odu – gologlavi.


TREŠNJA
Lice mi je crveno
Srce mi je drveno.
Svi bi htjeli zobati,
Svi bi htjeli probati.


VISIBABA
I kroz lišće i kroz snijeg
Podiže se bijeli stijeg.
Prije neg´ se laste vrate,
Već u šumi ona cvate.


GLJIVA
Ja stanujem pored panja,
Baš u šumi ispod granja.
Šeširom se dičim svojim,
Dok na jednoj nozi stojim.


LIST
Djetinjstvo mu zeleno,
a starost mu žuta,
kada uvene,
pada pokraj puta.


BREZA
Ja sam drvo
"šumska princeza"
bijela sam i lijepa
i zovem se...


ORAH
Tvrda kuća nema vrata,
u njoj žive četiri brata.


LUBENICA
Zelena košara,
crna goveda,
gvozden ključ koji otvara.