17. lipnja 2016.

Razvoj djece: Malo dijete i strani jezik


Mnogi roditelji se pitaju kad bi njihova djeca trebala početi učiti strani jezik. Kao što pokazuju istraživanja, ako je djetetov govorno-jezični razvoj uredan, nema valjanog razloga čekati do osnovne škole da bi se uveo novi jezik.

Prvih šest godina djetetova života su presudni za razvoj jezika jer je za tu dob karakteristična sposobnost oponašanja pravoga izgovora. Djeca koja započnu s učenjem stranoga jezika do svoje šeste godine sposobna su ga usvojiti bez stranoga akcenta. Već negdje početkom 7. godine djetetov mozak postupno slabi u svojoj sposobnosti usvajanja jezika.

Bilo da se radi o prvom ili drugom jeziku, očito je da s početkom usvajanja stranog jezika u predškolskoj dobi možemo samo dobiti. Ako ne počnemo, gubimo podlogu, propuštajući izlaganje jeziku u vrijeme kada je otvoren taj prozor mogućnosti.

Prednosti cjelodnevnog programa ranog učenja engleskog jezika

Stručnjaci su došli do zaključka kako dijete podjednako brzo usvaja i zaboravlja elemente stranoga jezika pa je iz tog razloga potreban osigurati kontinuitet u učenju stranoga jezika.

Učenje stranoga jezika u okviru cjelodnevnog programa u dječjem vrtiću koji se integrira u redoviti program učenja materinskog jezika pruža odlične uvjete u pružanju mogućnosti za stjecanje različitih iskustava nužnih za uspješno učenje i napredovanje, odnosno za njihov odgoj i razvoj.

Razvijanjem senzibilnosti za strani jezik utječe se na cjelokupni razvoj djeteta, a posebice na govorne sposobnosti i percepciju. Dijete kroz igru na najlakši način i njemu najprirodniji način uči jezik te stječe osnovno znanje o jeziku.

Učenjem engleskog jezika u ranoj dobi, djeca se senzibiliziraju za englesko govorno područje. Kroz igru, djeca vrlo brzo bogate fond i rječnik engleskog jezika, pobuđuje se njihov interes za komunikaciju i izražavanje na engleskom jeziku.

Temeljni cilj ranog učenja engleskog jezika je osigurati poticajno okruženje (prostor, oprema, stručni kadar, raznovrsne aktivnosti…) u kojem će dijete na prirodan i spontan način učiti engleski jezik u situacijskom kontekstu.

Zadaće programa

Polazeći od humanističke koncepcije odgojno-obrazovnog rada s predškolskom djecom, Program se temelji na sljedećim zadaćama:
  • Zadovoljavanje djetetovih osnovnih i aktualnih potreba i interesa
  • Razvijanje kod djeteta senzibiliteta za engleski jezik
  • Poticanje i motiviranje djeteta na situacijsko učenje riječi, jezičnih i fonetskih formi engleskog jezika
  •  Poticanje djetetove samoaktivnosti i interesa za postupnim slušanjem, razumijevanjem i usvajanjem engleskog vokabulara
  • Postupno razvijanje kod djeteta vještine komuniciranja na engleskom jeziku
  • Uvažavanje djetetove osobnosti i posebnosti prilikom usvajanja pojmova engleskog jezika
  • Usvajanje engleskog jezika kroz igru kao temeljnu aktivnost predškolskog djeteta
  • Poticanje što veće angažiranosti djeteta u stjecanju novih vještina, sposobnosti i znanja, posebno govornih sposobnosti vezanih za učenje engleskog jezika
  • Poticanje djetetovog cjelokupnog razvoja uz primjenjivanje metoda učenja engleskog jezika


26. svibnja 2016.

U svijetu sporta/ Sports activities for children



Budući da se Svjetski dan sporta obilježava krajem mjeseca svibnja, točnije 25.05., ovaj mjesec ću se u svojim postovima najviše baviti aktivnostima kojima možete s djecom obilježiti taj dan. Naime, Svjetski dan sporta najveća je sportska manifestacija u kojoj se gradovi natječu u tome tko će atraktivnijim programom privući što veći broj sudionika u raznim sportskim i rekreativnim aktivnostima. Cilj je promovirati pozitivan stav prema zdravom, aktivnom i kreativnom načinu života.



Dobrobit bavljenja sporta u dječjoj dobi:



  • unaprjeđuje zdravlje jer se na taj način kontrolira tjelesna težina, a znamo da je mnogo bolesti vezano uz povećanu tjelesnu težinu. Bavljenje sportom jača se i otpornost organizma prema različitim infekcijama.
  • utječe na tjelesni razvoj tako da ostvaruje preduvjet za razvoj motoričkih znanja kao što su trčanje, skakanje, bacanje i dr. te na taj način smanjuje i rizik od težih oštećenja pri padovima, sudarima i sl.
  • razvija spoznajne sposobnosti jer kretanje poboljšava cirkulaciju tijela pa samim time i mozga čime se poboljšava koncentracija te su djeca manje sklona nervozi, potištenosti i stresu
  • pospješuje socijalizaciju jer dijete usvaja vrijedne kvalitete kao što su odgovornost, ustrajnost, strpljenje, suradnja i dr.




Aktivnost pridruživanja fotografija rekvizita i sportova/sportaša te naziva sporta.



Igra "Pogodi sport"


Ova igra je idealna prilika da naučite djecu razlikovati i imenovati željenje sportove/sportaše/sportske rekvizite. Izradite aplikacije sportskih rekvizita zatim od kartona izradite veliku igraču kocku na koje zalijepite fotografije pripadajućih sportova. Aplikacije posložite na pod, a djeci ponudite da bace kocku. Odredite suca koji će pratiti i paziti da se poštuju pravila igre te jedno dijete koje će bilježiti pogotke (pripremiti papire sa nacrtanim/isprintanim rekvizitima za svaku ekipu ili dijete ako se igra u dvoje).   Zadatak je lopticom npr. za tenis ili krpenjačom pogoditi rekvizit onoga sporta koji se dobije bacanjem kocke. Svakako potičite djecu da imenuju sport te pripadajuči rekvizit. Pobjednik je ono dijete/ekipa koje prvo pogodi sve rekvizite ili ima najviše pogodaka ako se igra sa mlađom djecom.





I naravno, pobjednici sportaši nagrađuju se medaljama, peharima i ostalim nagradama. A u  našem slučaju sva djeca koja su sudjelovala u aktivnostima su pobjednici.Stoga podijelite djeci medalje napravljene od tanjeg kartona koje mogu ukrasiti/dizajnirati po vlastitoj želji.










14. svibnja 2016.

Međunarodni dan obitelji



Međunarodni dan obitelji ustanovila je Glavna Skupština Ujedinjenih naroda 1993. godine te preporučila da se od 1994. godine takav dan
održava svake godine 15. dana mjeseca svibnja, te da postane tradicijom koja je posvećena obitelji.

Svake godine se raznim događajima obilježava ovaj dan čime se prisjećamo da je obitelj temelj današnjeg društva, da se iz obitelji i obiteljskog okruženja stvaraju ljudi sa svojim karakterom, stavovima i  vjerovanjima koji grade neki budući svijet.

 U današnje vrijeme, gdje obitelj vrlo često nema ni vremena ni uvjeta da se razvija u zajedništvu i toleranciji, jako je važno poticati razvoj društvene svijesti  o važnosti obitelji, naših roditelja, braće, sestara, baka djedova… Svi su oni dio svakog pojedinog ljudskog bića, svi su oni važni u razvoju osobnosti pojedinca, te što kvalitetniju, tolerantniju, povezaniju obitelj imamo, veće su šanse da ćemo odgojiti i kvalitenije, tolerantnije i povezanije društvo.

Cilj obilježavanja Međunarodnog Dana obitelji u vrtiću je omogućiti različite dobrobiti za djecu:
• potaknuti usvajanje vrijednosti znanja o važnosti obitelji za pojedinca i društvo
• pružiti podršku uvažavanju obiteljskog života, tradicija i običaja,
• pokazati solidarnost u potrazi i rješenjima za boljim standardima i kvaliteti života obitelji.


Misli i slogani o obitelji:

 „Dijete je srce obitelji, a obitelj je srce društva.“

„Sretna obitelj – zadovoljni ljudi – uspješna zajednica.“

„ Obiteljski dom ne čine stvari, već majka, otac i djeca i njihovi
srdačni odnosi.“