17. lipnja 2016.

Malo dijete i strani jezik

Mnogi roditelji se pitaju kad bi njihova djeca trebala početi učiti strani jezik. Kao što pokazuju istraživanja, ako je djetetov govorno-jezični razvoj uredan, nema valjanog razloga čekati do osnovne škole da bi se uveo novi jezik.

Prvih šest godina djetetova života su presudni za razvoj jezika jer je za tu dob karakteristična sposobnost oponašanja pravoga izgovora. Djeca koja započnu s učenjem stranoga jezika do svoje šeste godine sposobna su ga usvojiti bez stranoga akcenta. Već negdje početkom 7. godine djetetov mozak postupno slabi u svojoj sposobnosti usvajanja jezika.

Bilo da se radi o prvom ili drugom jeziku, očito je da s početkom usvajanja stranog jezika u predškolskoj dobi možemo samo dobiti. Ako ne počnemo, gubimo podlogu, propuštajući izlaganje jeziku u vrijeme kada je otvoren taj prozor mogućnosti.

Prednosti cjelodnevnog programa ranog učenja engleskog jezika



Stručnjaci su došli do zaključka kako dijete podjednako brzo usvaja i zaboravlja elemente stranoga jezika pa je iz tog razloga potreban osigurati kontinuitet u učenju stranoga jezika.

Učenje stranoga jezika u okviru cjelodnevnog programa u dječjem vrtiću koji se integrira u redoviti program učenja materinskog jezika pruža odlične uvjete u pružanju mogućnosti za stjecanje različitih iskustava nužnih za uspješno učenje i napredovanje, odnosno za njihov odgoj i razvoj.

Razvijanjem senzibilnosti za strani jezik utječe se na cjelokupni razvoj djeteta, a posebice na govorne sposobnosti i percepciju. Dijete kroz igru na najlakši način i njemu najprirodniji način uči jezik te stječe osnovno znanje o jeziku.

Učenjem engleskog jezika u ranoj dobi, djeca se senzibiliziraju za englesko govorno područje. Kroz igru, djeca vrlo brzo bogate fond i rječnik engleskog jezika, pobuđuje se njihov interes za komunikaciju i izražavanje na engleskom jeziku.

Temeljni cilj ranog učenja engleskog jezika


Osigurati poticajno okruženje (prostor, oprema, stručni kadar, raznovrsne aktivnosti…) u kojem će dijete na prirodan i spontan način učiti engleski jezik u situacijskom kontekstu.

Zadaće programa


Polazeći od humanističke koncepcije odgojno-obrazovnog rada s predškolskom djecom, Program se temelji na sljedećim zadaćama:

• Zadovoljavanje djetetovih osnovnih i aktualnih potreba i interesa
• Razvijanje kod djeteta senzibiliteta za engleski jezik
• Poticanje i motiviranje djeteta na situacijsko učenje riječi, jezičnih i fonetskih formi engleskog jezika
• Poticanje djetetove samoaktivnosti i interesa za postupnim slušanjem, razumijevanjem i usvajanjem engleskog vokabulara
• Postupno razvijanje kod djeteta vještine komuniciranja na engleskom jeziku
• Uvažavanje djetetove osobnosti i posebnosti prilikom usvajanja pojmova engleskog jezika
• Usvajanje engleskog jezika kroz igru kao temeljnu aktivnost predškolskog djeteta
• Poticanje što veće angažiranosti djeteta u stjecanju novih vještina, sposobnosti i znanja, posebno govornih sposobnosti vezanih za učenje engleskog jezika
• Poticanje djetetovog cjelokupnog razvoja uz primjenjivanje metoda učenja engleskog jezika


1 komentar: