1. Čitanje i razgovor o priči
Cilj: potaknuti
djecu na prepoznavanje i izražavanje emocija kroz lik jabuke.
Tijek aktivnosti:
- Odgojitelj pripovijeda priču uz ilustracije.
- Zaustavlja se na dijelovima gdje jabuka nešto osjeća (ponos, strah,
ljutnju, tugu, sreću).
- Djeca biraju slikovne kartice emocija i pokazuju kako se jabuka
osjeća.
- Razgovor: „Jeste li se i vi nekad osjećali tako? Kada?“
🧠 Emocije: strah, ljutnja, ponos, sreća, tuga.
🎭 2. Igra uloga: „Ja sam jabuka“
Cilj: izražavanje
emocija neverbalno i verbalno kroz igru.
Tijek aktivnosti:
- Jedno dijete je „jabuka“, drugo „vjetar“, treće „sunce“, a četvrto
„kiša“.
- Djeca glume situaciju iz priče (vjetar šapće, jabuka se ljuti, kiša
moli, sunce tješi…).
- Djeca koriste mimiku i glas kako bi izrazila osjećaje jabuke.
👶 Razvija empatiju i izražavanje emocija kroz tijelo i govor.
🖍️ 3. Likovna
aktivnost: „Moja jabuka se osjeća…“
Cilj: prepoznavanje
i izražavanje emocija kroz likovni izraz.
Tijek aktivnosti:
- Djeca dobiju šablonu jabuke (ili je crtaju sami).
- Na jabuku crtaju lice koje pokazuje emociju (vesela, ljuta, uplašena,
tužna…).
- Tko želi, može ispričati zašto se njegova jabuka tako osjeća.
🎨 Jača emocionalnu svijest i komunikacijske vještine.
🎶 4.
Glazbeno-pokretna igra: “Kako se jabuka osjeća?”
Cilj: prepoznavanje
i izražavanje emocija kroz pokret.
Tijek aktivnosti:
- Odgojitelj svira ili pušta glazbu različitog tempa (vesela, tužna,
tiha, brza).
- Djeca pokretima pokazuju kako bi se jabuka osjećala uz tu glazbu (npr.
ako je tužna — sporo i povučeno, ako je sretna — skaču, vrte se…).
🎼 Djeca povezuju emociju, tijelo i zvuk.
💬 5. Stablo
osjećaja
Cilj: potaknuti
dijete na izražavanje vlastitih emocija i razumijevanje tuđih.
Tijek aktivnosti:
- Na zid ili ploču postavi se veliko „stablo“.
- Djeca dobivaju papirnate jabuke u različitim bojama i bojaju ih prema
svom trenutnom osjećaju (npr. crvena – sretno, plava – tužno, žuta –
ponosno, zelena – mirno).
- Zajedno ih lijepe na stablo i razgovaraju o tome kako se osjećaju i
zašto.
🌳 Djeca uče da su sve emocije u redu i da ih mogu podijeliti.
🪄 6. „Pomozi
jabuci“ – osnaživanje emocija
Cilj: učenje
strategija za nošenje s osjećajima.
Tijek aktivnosti:
- Odgojitelj opisuje kako se jabuka boji pasti.
- Djeca predlažu kako joj mogu pomoći da se osjeća sigurnije (npr.
„možemo je zagrliti“, „možemo je ohrabriti“, „možemo joj otpjevati
pjesmu“).
- Zajedno izvode predložene strategije.
🤗 Razvija empatiju i osjećaj sigurnosti u grupi.
Nema komentara:
Objavi komentar