1. Čitanje i razgovor o priči

Cilj: potaknuti djecu na prepoznavanje i izražavanje emocija kroz lik jabuke.
Tijek aktivnosti:

  • Odgojitelj pripovijeda priču uz ilustracije.
  • Zaustavlja se na dijelovima gdje jabuka nešto osjeća (ponos, strah, ljutnju, tugu, sreću).
  • Djeca biraju slikovne kartice emocija i pokazuju kako se jabuka osjeća.
  • Razgovor: „Jeste li se i vi nekad osjećali tako? Kada?“

🧠 Emocije: strah, ljutnja, ponos, sreća, tuga.


🎭 2. Igra uloga: „Ja sam jabuka“

Cilj: izražavanje emocija neverbalno i verbalno kroz igru.
Tijek aktivnosti:

  • Jedno dijete je „jabuka“, drugo „vjetar“, treće „sunce“, a četvrto „kiša“.
  • Djeca glume situaciju iz priče (vjetar šapće, jabuka se ljuti, kiša moli, sunce tješi…).
  • Djeca koriste mimiku i glas kako bi izrazila osjećaje jabuke.

👶 Razvija empatiju i izražavanje emocija kroz tijelo i govor.


🖍️ 3. Likovna aktivnost: „Moja jabuka se osjeća…“

Cilj: prepoznavanje i izražavanje emocija kroz likovni izraz.
Tijek aktivnosti:

  • Djeca dobiju šablonu jabuke (ili je crtaju sami).
  • Na jabuku crtaju lice koje pokazuje emociju (vesela, ljuta, uplašena, tužna…).
  • Tko želi, može ispričati zašto se njegova jabuka tako osjeća.

🎨 Jača emocionalnu svijest i komunikacijske vještine.


🎶 4. Glazbeno-pokretna igra: “Kako se jabuka osjeća?”

Cilj: prepoznavanje i izražavanje emocija kroz pokret.
Tijek aktivnosti:

  • Odgojitelj svira ili pušta glazbu različitog tempa (vesela, tužna, tiha, brza).
  • Djeca pokretima pokazuju kako bi se jabuka osjećala uz tu glazbu (npr. ako je tužna — sporo i povučeno, ako je sretna — skaču, vrte se…).

🎼 Djeca povezuju emociju, tijelo i zvuk.


💬 5. Stablo osjećaja

Cilj: potaknuti dijete na izražavanje vlastitih emocija i razumijevanje tuđih.
Tijek aktivnosti:

  • Na zid ili ploču postavi se veliko „stablo“.
  • Djeca dobivaju papirnate jabuke u različitim bojama i bojaju ih prema svom trenutnom osjećaju (npr. crvena – sretno, plava – tužno, žuta – ponosno, zelena – mirno).
  • Zajedno ih lijepe na stablo i razgovaraju o tome kako se osjećaju i zašto.

🌳 Djeca uče da su sve emocije u redu i da ih mogu podijeliti.


🪄 6. „Pomozi jabuci“ – osnaživanje emocija

Cilj: učenje strategija za nošenje s osjećajima.
Tijek aktivnosti:

  • Odgojitelj opisuje kako se jabuka boji pasti.
  • Djeca predlažu kako joj mogu pomoći da se osjeća sigurnije (npr. „možemo je zagrliti“, „možemo je ohrabriti“, „možemo joj otpjevati pjesmu“).
  • Zajedno izvode predložene strategije.

🤗 Razvija empatiju i osjećaj sigurnosti u grupi.

 

Nema komentara:

Objavi komentar