Priče, pjesmice, aktivnosti, edukativni i kreativni materijali za djecu predškolske dobi
24. kolovoza 2016.
30. srpnja 2016.
Plivaj, plivaj ribice/Swim little fish, swim
U današnjem postu, navest ću nekoliko ideja za aktivnosti izražavanja i stvaranja na temu "Ribice" koje sam našla na web-u, a čine mi se jako zanimljive i jednostavne.
Today, I will post some interesting ideas I have found on the web related to "Fish" topic.
Today, I will post some interesting ideas I have found on the web related to "Fish" topic.
1. CD Fish via healthyhappythriftyfamily
2. Foil fish via fun-stuff-to-do
3. Crepe Paper collage - Rainbow fish via artsycraftsymom
4. Rainbow fish painted with watercolors via livingwellspendingless
5. Rainbow fish colored with crayola and watercolors via artprojectsforkids
6. Rainbow fish printables via herecomethegirlsblog
24. srpnja 2016.
Ribice od pvc čepova/Bottle cup fish
Plastični čepovi mogu se iskoristiti za različite aktivnosti kojima potičemo cjelokupan razvoj djece. Iz tog su razloga vrlo poželjan i zahvalan materijal u radu s djecom. Izrada ribica od pvc čepova vrlo je jednostavna i laka aktivnost, ali i vrlo privlačna i interesantna djeci.
Bottle cups can be used in many activities which induce children's overall development. For that reason, bottle cups are very wanted material when working with children. Bottle cups fish craft is very simple and easy activity, but also attractive and interesting to children.
Za izradu je potrebno/Supplies you will need:
- pvc čepovi/bottle cups
- papirnata podloga - motiv mora/paper card stock for a the base
- drvofix ili vruči pištolj/strong glue
- ljepilo sa šljokicama/glitter glue
- crni marker/black felt pen
- kolaž papir i škare/ colored card stock paper and scissors
- ljepilo za papir./school glue
Zalijepite čepove na podlogu, a ukrašavanje prepustite djeci.
After gluing the bottle cups on the card stock base, let the children decorate the fish and the scene.
22. srpnja 2016.
NTC metoda učenja- važnost rane tjelesne aktivnosti na intelektualni razvoj
U odnosu na prethodne generacije, uočen je trend porasta nekih razvojnih poteškoća kao što su smetnje u govoru i pisanju, poremećaji pažnje i ponašanja i sl. Sa gledišta neurologije, ove razvojne smetnje znače da u pojedenim područjima mozga nije došlo do stvaranja optimalnog broja sinapsi, a to može ukazivati na nedovoljnu povezanost pojedinih područja kore velikog mozga. Odgovori na neka važna pitanja o razvoju inteligencije možemo naći u istraživanjima neuroloških laboratorija.
U istraživanjima koja su provedena posljednjih godina došlo se do zabrinjavajućih rezultata o smanjenju dubokih struktura mozga, a koja nastaju zbog smanjenja aerobnih aktivnosti , što može utjecati na smanjenje kognitivnih sposobnosti. Rane tjelesne aktivnosti imaju veliku važnost na aspektu zdravstvenog i tjelesnog razvoja, ali i nezanemariv utjecaj na intelektualni razvoj djeteta.
Prije se vjerovalo da je inteligencija nasljedna i da se ne može utjecati na kvocijent inteligencije. Međutim, danas se zna da je nasljedan samo potencijal, a koliko će se taj potencijal iskoristiti, ovisi o količini formiranih sinapsi. Mozak uspostavlja 75% svih neuronskih sinapsi do dobi od 7 godina, a od toga 50% nastane već do dobi od 5 godina. Iz tog razloga potrebno je posvetiti veliku pozornost predškolskoj dobi, efektivnosti učenja i korištenju dječjeg pamćenja. Ukoliko naše formalno osnovnoškolsko i srednjoškolsko obrazovanje radi s tada već samo 25% preostalih mogućnosti korištenja potencijala mozgovnog kapaciteta, onda je za nas važno kako se razvija dijete do 7. godine života.
Najveća uloga u ranoj stimulaciji pripada upravo roditeljima jer, prema nekim istraživačima, sa stimulacijom se može početi još dok je dijete u majčinom trbuhu. Brzina formiranja neuronskih sinapsi u prvim mjesecima djetetova je toliko brza da se nikako ne smije zanemariti.
Da bi dijete prohodalo ono treba proći jedan prirodni slijed razvoja, od okretanja s trbuha na leđa, puzanja itd, koji bi dijete trebalo samostalno savladati. Kako bi se u djetetovom mozgu stvorile sinapse (koje će možda biti potrebne za uspješno čitanje ili za neke druge aktivnosti kada dijete bude starije), nije poželjno stavljati dijete u sjedeći položaj sve dok se dijete nije sposobno samostalno postaviti u taj položaj iz položaja puzanja. Spriječavanjem formiranja sinapsi zaduženih za taj pokret, dijete može kasnije imati poremećaj u razvoju npr. disleksiju ili sl. Dijete se mora razvijati prirodnim putem, kretanjem i samostalno, ali vlastitim tijelom, a ne uz pomoć hodalica i sličnih pomagala.
Različite aktivnosti formiraju veliki broj sinapsi u mozgu. Međutim, neuroznanost nedvosmisleno ukazuje da funkcije kao što su fina motorika, vid, govor, igre ravnoteža i rotacije, imaju značajnu ulogu u formiranju broja sinapsi. Stoga, ukoliko područja odgovorna za navedene funkcije ne budu dovoljno stimulirana, može se pretpostaviti i manje formiranih sinapsi u tim područjima, a dokazano je da kognitivne sposobnosti ovise uvelike i o ukupnom broju sinapsi, što je posebno značajno za pedagoški rad jer je moguće tu mrežu odgojno obrazovnim radom mijenjati – razvijati.
NTC - Sustav učenja, čiji je autor dr. Ranko Rajović, stvorio je sistem učenja zasnovan na teorijskim osnovama neurologije, neuropsihologije, obiteljske pedagogije, didaktike i metodika za predškolski i osnovnoškolski uzrast. Ovaj sistem učenja je operacionalizacija tih teorijskih saznanja. Radi se o novom pristupu učenja, u kojem dominira misaona aktivnost djeteta i njegov uspješan razvoj. Sustav je vrlo dobro i do detalja razrađen, primjenljiv u obitelji, predškolskim ustanovama i u razrednoj nastavi osnovne škole. Program nudi načine prepoznavanja darovite djece, njihove karakteristike i putove ka povećanju IQ, razvoja sposobnosti i stvaralačkog mišljenja.
Ranko Rajović uspio je operacionalizirati naučne spoznaje o razvoju inteligencije putem povećanja broja neurona u mozgu. Tako je nastao Projekt NTC - Sustav učenja i rada s djecom predškolskog uzrasta s namjerom da se ubrza razvoj inteligencije i stvaralačkog mišljenja, da se u tom procesu otkrivaju talenti i ubrza njihov razvoj.
Program edukacije „Mensa NTC sustav učenja“ odobren je od strane Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta 18. kolovoza 2014. na temelju pozitivnog mišljena Agencije za odgoj i obrazovanje (KLASA: 007-02/14-01/0053, URBROJ: 561-06/22-14-2) od 15. srpnja 2014.
NTC program podijeljen je u tri faze:
- razvoj mozga i neuronskih veza,
- učenje djece da rade na fiziološki način, da koriste rezerve mozga koje su stalno uključene, ali ih ne koristimo (kroz apstraktne klasifi kacije i apstraktne serijacije djeca razvijaju svoje razmišljanje ),
- razvijanje funkcionalng znanja (razmišljanje i zaključivanje) po kojem smo među najgorima u Europi.
Roditelji čija su djeca u programu, program mogu provoditi kod kuće, u autu, parku ili šetnji. Dr. Rajović savjetuje da postavljate djetetu lagana pitanja, neka razmišlja.
Na internet stranici ntc.mensa. hr , roditelji i svi zainteresirani mogu vidjeti osnovne podatke o NTC-u, a odgajateljice se mogu registrirati i razmjenjivati mišljenja i iskustva.
Izvori:
1. Internet stranice ntc.mensa.hr
2. Ranko Rajović i Iva Rajović: "NTC metoda: značaj pokreta za razvoj kognitivnih sposobnosti", 12. godišnja međunarodna konferencija Kondicijska priprema sportaša
Pretplati se na:
Komentari (Atom)














