1. Aktivnost: Priča „Vrlo gladna gusjenica“ , Eric Carle
Materijal:
Slikovnica ili tekst priče koji možete pronaći u nastavku ili video verzija čitanja priče.
Tijekom čitanja priče potaknite dijete na aktivno sudjelovanje postavljanjem pitanja i razgovorom o slikama. S ciljem usvajanja naziva dana u tjednu, nakon svakog pročitanog dana, upitajte dijete npr. „Što se dogodilo u nedjelju? (ako dijete još ne imenuje dane u tjednu) ili „Kojega dana u tjednu je mala gusjenica izašla iz jajašca?“ ( ako dijete imenuje dane u tjednu) i sl.
Isto tako možete dijete zamoliti da zajedno prebrojite koliko je čega gusjenica pojela ili da imenuje hranu na slikama. Mogućnosti su različite, a vama prepuštam izbor s obzirom na dob i mogućnosti djeteta.
U šumi, na zelenom listu, koji je bio obasjan mjesečinom…ležalo je jedno bijelo jajašce.
U NEDELJU ujutro, kada se pojavilo sunce, iz jajašca je izašla vrlo malena i jako gladna gusjenica. Ubrzo je krenula u potragu za hranom.
U PONEDJELJAK je progrizla 1 jabuku, ali je još uvijek bila gladna.
U UTORAK je progrizla 2 kruške, ali je još uvijek bila gladna.
U SRIJEDU je progrizla 3 šljive, ali je još uvijek bila gladna.
U ČETVRTAK je progrizla 4 jagode…ali je još uvijek bila gladna.
U PETAK je progrizla 5 naranči, ali je još uvijek bila gladna.
U SUBOTU je progrizla 1 krišku čokoladne torte, 1 sladoled, 1 krastavac, 1 krišku sira, 1 krišku salame,1 lizalicu, 1 krišku torte od višanja, 1 kobasicu, 1 kolačić i 1 krišku lubenice! Te je noći malu gusjenicu jako bolio trbuh.
Vrlo gladna gusjenica je tada progrizla 1 zeleni list. Tada se osjećala malo bolje.
Gusjenica više nije bila malena…postala je velika, debela gusjenica. Sagradila je malu kućicu-„kukuljicu“ i probudila se nakon nekog vremena kao…veliki, prekrasni leptir!
Materijali:
· papirnati tanjur ili papir za crtanje
· bojice
· može, ali ne mora: riža za jajašca i tjestenina za kukuljicu i gusjenicu (svrdla) , ljepilo
· edukativni film „Od gusjenice do leptira“
Opis:
Nakon što ste pročitali priču, potaknite dijete na razgovor o ciklusu nastanka leptira. Nakon što utvrdite da je dijete razumjelo taj ciklus predložite mu da to i nacrta. Tanjur ili papir olovkom ili flomasterom podijelite na četiri polja te povucite strelice u krug kao na slici. U prvo polje dijete crta jajašce na listu/lijepi rižu , u drugo malu gusjenicu, u treće čahuru, a u četvrto leptira.
Materijal:
· karton za jaja
· škare
· tempere ili vodene boje, kistovi
· crni flomaster ili
· prazna tabla od tableta i papar – za oči (opcionalno: može, ali i na mora)
· za ticala: čupava žica ili slamčice ili čačkalice
Opis:
Izrežite dio kartonske ambalaže od jaja kao na slici.
Neka dijete oboji tijelo i glavu gusjenice. Oči dijete može nacrtati npr. crnim flomasterom ili napraviti od kolaž papira, ili uz Vašu pomoć zalijepiti plastične oči koje možete jednostavno izraditi od ambalaže u kojoj su zapakirane tablete: izrežite praznu tablu za tablete na dijelove te u prostor u kojemu je stajala tableta umetnite zrno papra.
Materijal:
· radni listić možete preuzeti ovdje: Leptir - grafomotorika
· olovka
· drvene bojice
Opis:
Isprintajte radni listić. Uputite dijete da ukrasi leptire prema zadatku. Kada dijete završi, može leptiriće obojiti drvenim bojicama prema vlastitoj želji.
Materijal:
· stihovi s pokretom „Leptir“ (nalazi se u nastavku)
Opis:
Čitajte stihove i pratite ih pokretom opisanim u zagradi. Dijete prvo sluša i prati pokrete. Zatim ponovite stihove i pokrete, ali sada uputite dijete da ponavlja pokrete za vama. Slijedeći put potaknite dijete da ponavlja i stihove. Sada ponavljajte stihove, a dijete neka pokuša pokazati odgovarajući pokret. Na kraju pokazujte djetetu pokrete, a dijete pokušava pogoditi stihove.
„LEPTIR“
Krenuo je leptir, na put oko svijeta. (ispružiti ruke i spojiti dlanove)
Poletio s livade, sa šarenog cvijeta. (dlanovima simulirati let leptira)
Obukao čarape (napraviti pokret kao pri oblačenju čarapa)
i majicu žutu, (napraviti pokret kao pri oblačenju majice)
mahao je djeci svoj na dalekom putu. (mahati za pozdrav)
Opis aktivnosti:
Prije čitanja posjednite dijete u krilo kako bi potaknuli osjećaj bliskosti i stvorili ugodno i opuštajuće okruženje.Tijekom čitanja priče potaknite dijete na aktivno sudjelovanje postavljanjem pitanja i razgovorom o slikama. S ciljem usvajanja naziva dana u tjednu, nakon svakog pročitanog dana, upitajte dijete npr. „Što se dogodilo u nedjelju? (ako dijete još ne imenuje dane u tjednu) ili „Kojega dana u tjednu je mala gusjenica izašla iz jajašca?“ ( ako dijete imenuje dane u tjednu) i sl.
Isto tako možete dijete zamoliti da zajedno prebrojite koliko je čega gusjenica pojela ili da imenuje hranu na slikama. Mogućnosti su različite, a vama prepuštam izbor s obzirom na dob i mogućnosti djeteta.
Vrlo gladna gusjenica
U šumi, na zelenom listu, koji je bio obasjan mjesečinom…ležalo je jedno bijelo jajašce.
U NEDELJU ujutro, kada se pojavilo sunce, iz jajašca je izašla vrlo malena i jako gladna gusjenica. Ubrzo je krenula u potragu za hranom.
U PONEDJELJAK je progrizla 1 jabuku, ali je još uvijek bila gladna.
U UTORAK je progrizla 2 kruške, ali je još uvijek bila gladna.
U SRIJEDU je progrizla 3 šljive, ali je još uvijek bila gladna.
U ČETVRTAK je progrizla 4 jagode…ali je još uvijek bila gladna.
U PETAK je progrizla 5 naranči, ali je još uvijek bila gladna.
U SUBOTU je progrizla 1 krišku čokoladne torte, 1 sladoled, 1 krastavac, 1 krišku sira, 1 krišku salame,1 lizalicu, 1 krišku torte od višanja, 1 kobasicu, 1 kolačić i 1 krišku lubenice! Te je noći malu gusjenicu jako bolio trbuh.
Vrlo gladna gusjenica je tada progrizla 1 zeleni list. Tada se osjećala malo bolje.
Gusjenica više nije bila malena…postala je velika, debela gusjenica. Sagradila je malu kućicu-„kukuljicu“ i probudila se nakon nekog vremena kao…veliki, prekrasni leptir!
Eric Carl
2. Aktivnost: „Od gusjenice do leptira“
Materijali:
· papirnati tanjur ili papir za crtanje
· bojice
· može, ali ne mora: riža za jajašca i tjestenina za kukuljicu i gusjenicu (svrdla) , ljepilo
· edukativni film „Od gusjenice do leptira“
Opis:
Nakon što ste pročitali priču, potaknite dijete na razgovor o ciklusu nastanka leptira. Nakon što utvrdite da je dijete razumjelo taj ciklus predložite mu da to i nacrta. Tanjur ili papir olovkom ili flomasterom podijelite na četiri polja te povucite strelice u krug kao na slici. U prvo polje dijete crta jajašce na listu/lijepi rižu , u drugo malu gusjenicu, u treće čahuru, a u četvrto leptira.
3. Stvaralačka aktivnost: „Gusjenica“,
Materijal:
· karton za jaja
· škare
· tempere ili vodene boje, kistovi
· crni flomaster ili
· prazna tabla od tableta i papar – za oči (opcionalno: može, ali i na mora)
· za ticala: čupava žica ili slamčice ili čačkalice
Opis:
Izrežite dio kartonske ambalaže od jaja kao na slici.
Neka dijete oboji tijelo i glavu gusjenice. Oči dijete može nacrtati npr. crnim flomasterom ili napraviti od kolaž papira, ili uz Vašu pomoć zalijepiti plastične oči koje možete jednostavno izraditi od ambalaže u kojoj su zapakirane tablete: izrežite praznu tablu za tablete na dijelove te u prostor u kojemu je stajala tableta umetnite zrno papra.
4. Aktivnost: „Vježbamo grafomotoriku“
Materijal:
· radni listić možete preuzeti ovdje: Leptir - grafomotorika
· olovka
· drvene bojice
Opis:
Isprintajte radni listić. Uputite dijete da ukrasi leptire prema zadatku. Kada dijete završi, može leptiriće obojiti drvenim bojicama prema vlastitoj želji.
5. Aktivnost: Stihovi s pokretom „Leptir“
Materijal:
· stihovi s pokretom „Leptir“ (nalazi se u nastavku)
Opis:
Čitajte stihove i pratite ih pokretom opisanim u zagradi. Dijete prvo sluša i prati pokrete. Zatim ponovite stihove i pokrete, ali sada uputite dijete da ponavlja pokrete za vama. Slijedeći put potaknite dijete da ponavlja i stihove. Sada ponavljajte stihove, a dijete neka pokuša pokazati odgovarajući pokret. Na kraju pokazujte djetetu pokrete, a dijete pokušava pogoditi stihove.
„LEPTIR“
Krenuo je leptir, na put oko svijeta. (ispružiti ruke i spojiti dlanove)
Poletio s livade, sa šarenog cvijeta. (dlanovima simulirati let leptira)
Obukao čarape (napraviti pokret kao pri oblačenju čarapa)
i majicu žutu, (napraviti pokret kao pri oblačenju majice)
mahao je djeci svoj na dalekom putu. (mahati za pozdrav)
Nema komentara:
Objavi komentar